جستجو

۱۰ نرم‌افزار برتر طراحی خودرو !

در این مقاله می خوانید ...

۱۰ نرم‌افزار برتر طراحی خودرو !

نه تنها تمام علاقه مندان به خودرو و متخصصان این حوزه همواره علاقه دارند تا از تمام جوانب خودرو و طراحی آن باخبر باشند، بلکه حتی مردم عادی هم تمایل دارند از جزییات طراحی ماشین ها و همچنین از روش هایی که برای طراحی این ماشین ها استفاده میشود با خبر باشند. اگر شما هم جزو این دو دسته هستید و یا علاقه دارید که ماشین فرضی خود را با استفاده از ابزارهای گوناگون بسازید!، این مطلب از بخش تاپ ۱۰  چ‌یاب که به معرفی حرفه‌ای ترین ابزارهای طراحی خودرو و قطعات صنعتی میپردازد را از دست ندهید…

۱- Alias

Alias نرم افزاری‌ست که توسط autodesk توسعه یافته است و ابزاری بسیار مناسب برای طراحی‌های صنعتی از جمله طراحی خوردو است. امکانات متفاوتی در زمینه‌ی مدل کردن و sketch دراختیار شما قرار می‌دهد و به راحتی میتوانید اشکال دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کنید. کارخانه‌ی تولید خوردو استون مارتین از نرم‌افزارهای متفاوتی برای طراحی استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها Alias است.

 نرم افزار طراحی خودرو Alias cheyab.ir

۲- ۳Ds Max

نرم افزاری بسیار دقیق است که توسط طراحان حرفه ای مورد استفاده قرارمیگیرد برای طراحی واقعی اشیاء بسیار مناسب است و همین دلیل باعث شده خیلی از کارخانه‌های تولید خودرو از آن استفاده کنند زیرا نتایجی بسیار واقعی به دست می‌دهد.

3ds max cheyab.ir

 3- Blender

نرم افزاری بسیار مناسب برای طراحی خودرو میباشد و دارای ابزارهای بسیارکاربردی برای طراحی خودرو است. ابزار شبیه سازی دارد و واقعا نزم افزار کاملی است ولی اگر شما کاربر حرفه‌ای باشید می‌توانید ویژگی‌های مخصوص به خود را نیز اضافه کنید. نرم افزاری است که آموزش‌های بسیار زیادی برای آن وجود دارد و این نرم‌افزار open source است.

blender cheyab.ir طراحی خودرو

نرم افزارهایی که بیشتر برای طراحی قطعات مورد استفاده قرارمی‌گیرند:

 4- SolidWorks

نرم‌افزاری بسیار عالی برای مهندسان و طراحان سه بعدی است. ابزاری بسیار قدرتمند است برای ساخت مدل های کارآمد.  این نرم‌افزار رابط کاربری ساده‌ای دارد که می‌تواند برای طراحی یا ایجاد بخش‌های مکانیکی مورداستفاده قرارگیرد. مثلا برای طراحی موتور خوردو می‌توان این این نرم‌افزار استفاده کرد.

solidworks cheyab.ir نرم افزار طراحی ماشین

۵- Creo Parametric

یک نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی است که به شما کمک می‌کند یک مدل سه بعدی عالی ایجاد کنید و برای مهندسان بسیار کاربردی‌است و به راحتی میتوان با آن قطعات ماشین را به صورت دو بعدی و یا سه بعدی طراحی کرد، همچنین رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و کار با آن آسان است.

 طراحی خودرو creo parametric cheyab.ir

۶- AutoCAD

نرم‌افزاری برای مدل‌سازی است که توسط Autodesk توسعه یافته و شرکت Nissan از آن استفاده می‌کند. استفاده از این ابزار به آنها این فرصت را می‌دهد که از اشتباهات و خطاهای تولید جلوگیری کنند. یک نرم افزار بسیار حرفه‌ای است که توسط مهندسان استفاده می‌شود و در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی خودرو، معماری و … کاربرد دارد. نرم‌افزار بسیار مناسبی برای طراحان حرفه‌ای است و همچنین آموزش‌های زیادی از آن موجوداست.

autocad cheyab.ir

۷- Inventor

یک نرم‌افزار بسیارعالی سه بعدی برای کار در زمینه‌ی طراحی مکانیکی است. امکانات مدل‌سازی بسیار متنوع و همچنین شبیه‌سازی بسیار قدرتمندی دارد و اگر شما در زمینه‌ی قطعات ماشین‌ کار می‌کنید؛ این نرم‌افزار قطعا باعث بهتر شدن عملکرد شما خواهدشد.

 نرم افزار طراحی خودرو inventor cheyab.ir

۸- Catia

یک نرم‌افزار حرفه‌ای سه بعدی است که توسط Dassault Systèmes توسعه یافته است. با این نرم‌افزار می‌توانید روی هر محصولی کار کنید، در زمینه‌ی صنعت هوافضا بسیار کاربرد دارد همچنین برای مهندسین مکانیک نیز بسیار سودمند است و به شما اجازه می‌دهد قطعات مکانیکی و همچنین خودروهای بسیار عالی طراحی کنید.

catia cheyab.ir

۹- SketchUp

با این نرم‌افزار میتوانید برای پروژه‌های خودروسازی خود مدل‌های دقیقی طراحی کنید. اگر شما از تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی طراحی بهره‌مند نیستید، این نرم افزار می‌تواند برای شما عالی باشد. ابزاری بسیارآموزشی است و میتوانید تمام طرح‌هایی که نیاز دارید را با آن بکشید.

sketchup cheyab.ir

۱۰- Rhino

یک ابزار بسیار حرفه‌ای است که توسط مهندسان و طراحان سه‌بعدی استفاده می‌شود. شما می‌توانید مدل‌های سه بعدی با کیفیتی ایجادکنید. این نرم‌افزار نیاز به مقداراندکی تجربه دارد ولی طراحی پروژه‌ها زمان زیادی لازم ندارد.

Rhino cheyab.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *